دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه| آیا ریزش بورس ادامه دارد؟+ فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۲۶۵۶
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه| آیا ریزش بورس ادامه دارد؟+ فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)
امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه شاخص کل بورس، سنگین‌ترین ریزش خود را در سال ۱۴۰۲ تجربه کرد. نماگر اصلی بازار امروز با ریزش ۹۵ هزار و ۸۴۴ واحدی معادل ۳.۷ درصد ریزش را تجربه کرد که در سال جاری این میزان سقوط شاخص بی سابقه بوده است. آیا بورس وارد روند نزولی شده و فاجعه تابستان سال ۹۹ تکرار خواهد شد؟

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بازار سرمایه از ابتدای سال تا دیروز بیش از ۵۷۴ هزار واحد معادل ۲۹.۳ درصد رشد کرده است. بررسی روند بازار نشان می‌دهد که طی ۲۶ روز معاملاتی در سال جاری تنها ۵ روز شاخص بورس منفی بود و در باقی روز‌ها به رالی صعودی خود ادامه داد.

امروز، اما شاخص بازار سنگین‌ترین ریزش خود را تجربه کرد. پیش از این بیشترین ریزش شاخص به میزان ۲۲ هزار واحد در تاریخ ۲۱ فروردین ماه اتفاق افتاده بود.

علت ریزش شاخص بورس چه بود؟

تقریبا از ۳ هفته پیش و در جریان رالی صعودی نماگر اصلی بازار، گمانه زنی‌های مبنی بر حرکت اصلاحی شاخص از سوی کارشناسان مطرح می‌شد. عمده تحلیل گران بازار اعتقاد دارند، روند صعودی شاخص در سال جاری بدون کف سازی اتفاق افتاده است و این در جریان ورود نقدینگی به بازار بوده است.

اصلاح امروز شاخص، اما علاوه بر تاثیر پذیرفتن از تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها ناشی از نزدیک شدن شاخص بازار به مقاوت تکنیکالی و روانی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بود. البته پیش از این شاخص بورس از مقاومت‌های ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به راحتی عبور کرده بود.

ریزش بورس همچون سال ۹۹ ادامه دار است؟

مسئله نگران کننده، بی اعتمادی مردم و سهام داران خرد نسبت به بازار سرمایه است. این عامل ممکن است به قدرت گرفتن روند اصلاحی منجر شود. با این وجود از آنجا که بازار سهام همچنان در مقایسه با بازار‌های موازی ارزنده است و نسبت به بازار ارز جامانده محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد روند اصلاحی امروز مقطعی باشد وشاخص کل بازار نسبت به حمایت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد و یا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد واکنش نشان دهد.

ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه| آیا ریزش بورس ادامه دارد؟ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

ناگفته نماند که اغلب کارشناسان و حتی مراکز پژوهشی، تورم بیش از ۴۰ درصد را برای سال جاری پیش بینی کرده‌اند. از آنجا که تورم و شاخص بورس همبستگی و رابطه مستقیم دارند، به نظر می‌رسد معامله گران نسبت به آینده سهام در سال جاری همچنان خوش بین باشند. این عامل و سایر سیگنال‌های مثبت می‌توانند از سقوط آزاد شاخص بازار سرمایه جلوگیری کنند و باعث شوند که اصلاح شاخص مقطعی باشد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->